Kuulumisia uuden kauden kynnyksellä
Kevät ja kesä on ollut Tervasroihun väellä melko täyteläistä aikaa. Hilman ja Ahkin pennut Tervasroihun Lumi, Pyry, Tuisku ja Kide lähti omiin koteihinsa helatorstain tienoissa, ja yksi pennuista jäi sekoilemaan meille kotiin. Kuuluvat muutkin pentueen koirat olevan kohtuu vilkkaita tapauksia niin kuin meidän Tyyne... Tämän "lumipentueen" iskä Ahki haukkui juuri syyskuun alussa neljännen ykkösen eli on tuore käyttövalio (FI KVA-LINT). Onnittelut Ylläsjärvelle Ahkille ja Heikille!
Tervasroihun kenneliin saatiin syyskuun alussa ensimmäinen (ja toivottavasti ei viimeinen) käyttövalio, kun "puupentueen" Keijo (Tervasroihun Kaarna) haukkui itsensä LINT-käyttövalioksi 2,5 vuoden iässä. Aivan huikea juttu, paljon onnea Kekelle, Jukalle ja Jasmiinalle!
Useat tervasroihulaiset koirat on tänä vuonna käyneet PEVISA-tarkastuksessa. Kiitos tuhannesti aktiivisuudesta omistajille! Terveiksi on todettu polvista ja silmistä kaikki tarkissa käyneet, paitsi meidän Lyytiltä löytyi kaihi. Käymme tsekkaamassa ensi vuonna Lyytin silmät uudestaan, että pysyykö tuomio.
Meillä elo-syyskuun taite on vierähtänyt koiria treenatessa ja kyyhky- ja sorsajahdissa labradorin kanssa. Tätä kirjoittaessa meidän pystykorvaiset on jo pohjoisen leirissä odottamassa jännityksellä huomista kanalinnustuksen aloitusta. Toivotamme kaikille lintukoiruuksille rotuun ja väriin katsomatta turvallisia kilometrejä, pitkiä haukkuja ja tarkkasilmäisiä isäntiä ja emäntiä!


